duminică, 1 aprilie 2012

-Doamna sau domnisoara?

M-a intrebat dimineata un domn, la birou, dupa ce mi-a dat hartia.  

-Spuneti-mi cum doriti, am zis, dupa ce i-am inapoiat hartia stampilata. 

Am zis ceva despre  vreme (eu) si ceva despre  criza (el) si ne-am spus la revedere.  Inainte sa iasa pe usa, m-a mai intreabat o data:
-Doamna sau domnisoara?

Am zimbit doar cu coltul gurii de a inghetat apa din pahar :
-Ce importanata are? Spuneti-mi cum doriti.
Gina, auzind conversatia, e curioasa de ce nu i-am raspuns.
-Pai in primul rand, nu am stiut ce il intereseaza.
-Voia sa stie daca esti maritata sau nu.
 -Sau poate voia sa stie care este starea himenului meu. 
Gine rade.
-Nu rade, ca nu e de ras. Un barbat nu este chestionat asa:  domn sau domnisor.  Daca un barbat e domn  si atat, atunci si o femeie e si ea tot o doamna, indiferent de starea ei civila, de varsta, sau de starea himenului personal.
- Si de ce nu i-ai spus ca esti o doamna?
-Buna intrebare, Gina, chiar asa, de ce nu i-am spus ca sunt o doamna , si ca nu numai eu sunt, toate femeile sunt doamne.
- Poate pentru ca nu voiai sa-l superi?
-Puteam sa-i raspund, spunandu-i ce cred fara sa-l supar. Dar nu i-ai spus. Nu ,i-am raspuns in doi peri, m-am dat pe dupa prun, apoi pe dupa visin.
- Intrebarea lui te-a deranjat...
-Nu intrebarea m-a deranjat...Ba ai dreptate,  conotatiile pe care eu le-am atasat intrebarii m-au deranjat.
-Omul nu a fost tendentios, se conforma unor politeturi desuete .
-Acum  ma stanjeneste la fel de tare  constatatrea ca sunt asa lesne deranjabila.
-Nu stii sa identifici imediat ce te incomodeaza, sa spui asta calm si sa transezi  fara patima. Inca. Esti inca noua in firma.  
-De ce se numeste Dezvrajirea SRL?
 A sunat telefonul si Gina nu mi-a raspuns. Poate o intreb din nou mai tarziu.

8 comentarii:

  1. Francezii tocmai au eliminat apelativul Mademoiselle din administratie,de acum se foloseste numai Madame,indiferent de starea civila,ca forma de eliminare a discriminarii tendentioase...Desi se pare ca jumatate din frantuzoaice regreta eliminarea cuvantului,care suna frumos,sau putea fi luat de compliment cateodata...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar putea fi un compliment, e posibil, dar ce sa caute complimentele in actele oficiale si in spatiul public, oficial? Tii minte intrebarea standard a doamnelor in varsta de la tara: tu al cui esti, maica? Cand o femeie e chestiona asa (doamna sau domnisoara?) intrebarea se vrea a fi : tu a cui esti? esti fata lu tata, sau sotia sotului?

      Ștergere
  2. ..si ce ar fi rau in asta? preferi varianta in care se spune ca esti a nimanui?sau iti suride varianta .....femeia independenta...cu F...sa inteleg ca apartenenta ar fi ofensatoare...fata ? sotie.....?
    in spatele unui deranjament se citeste sentimentul placut ca un barbat te a flatat folosind un sablon ...te a facut sa te simti bine ,,, lasa vrajeala... te ai simtit bine si asta conteaza la voi .....ce simtiti.......daca se adresa direct cu ,, doamna,, nu ar mai fi fost un subiect...ar fi intrat direct la cosul de gunoi.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi surade varianta de fiinta umana autonoma:). Ma amuza ca tu pretinzi ca ai sti mai bine decat mine cum m-am simtit, ce imi place si ce nu imi place, ce cred si ce nu cred. Presupunerile tale cum ca m-as simti bine cand eu spun ca nu este asa sunt similare cu cele ale violatorului, care se apara pretinzand ca victima si-a dorit de fapt violul, si ca el i-a facut un bine si o placere violand-o :)). Gandind asa, esti un violator virtual :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. :) ai ridicat nivelul discutiei atat de mult ca nu te mai pot urmari :))

      Ștergere
  5. m am dus cu discutia in zona violator virtual ANONIM LESNEDERANJABIL

    RăspundețiȘtergere

Spune si tu ceva!